Desarc
nAmens
Welkoop

Verrassend vertrouwd 

Welkoop; een sympathieke winkel met kennis van zaken. Alles voor huis- en erfdieren, de tuin, het buitenleven en het buitenwerken. Een winkel waar kennis en kwaliteit voorop staan. Welkoop geeft je advies, helpt je op weg en heeft een rijk assortiment kwaliteitsproducten voor de beginner en de pro.

Eigenlijk spreken we bij Welkoop over drie winkels in één. Een uitgebreid assortiment werk- en vrijetijdskleding staat naast het volledige dierassortiment. Dat op zijn beurt weer grenst aan alles voor het tuinonderhoud en het buitenleven. Een breed assortiment, met producten in alle soorten en maten, van de beste professionele merken. In de bestaande Welkoop winkels stonden al deze kwaliteitsproducten keurig op een rij, in onopvallende grijze stellingen in een grote loods. Overzichtelijk en functioneel. Prima voor de kenner en de vakman, maar met de wens van Welkoop om een bredere doelgroep aan te spreken, moest er iets meer gebeuren.

Door analyse van het merk en het huidige winkelconcept ontdekten we dat de focus in de winkel moest liggen op de kennis van de medewerkers en de kwaliteit van de producten, zonder de nuchtere Welkoop mentaliteit uit het oog te verliezen. Want de huidige klanten van Welkoop (de tuinder, kleine boer en grootgrondbezitter) wilden we niet van het merk vervreemden. Toch zagen we genoeg kansen voor een verbetering op het gebied van assortimentsindeling, productpresentatie, communicatie en sfeer.

De drie werelden tuin, dier en kleding hebben in de nieuwe indeling meer ruimte gekregen. Het bestaande stellingsysteem is hergebruikt en uitgebreid met extra presentatiemiddelen voor meer flexibiliteit. Door een duidelijk onderscheid te maken tussen presentatie en verkoop ontstaat rust en overzicht. Op speciale inspiratiepodia worden de seizoensproducten uitgelicht, met direct daarnaast de productvoorraad voor het grijpen. De producthelden krijgen speciale aandacht: ze gaan letterlijk de lucht in en fungeren zo als herkenningspunten.

Land: Nederland>
Locaties: 4+>
Oppervlakte: 1000-1500m2>
Specialisme: concept, ontwerp>

Mooie producten dus, maar de echte motor van het Welkoop winkelconcept zijn de medewerkers. In plaats van een centrale adviesbalie heeft elke wereld een gespecialiseerd servicepunt gekregen, waar medewerkers alle ruimte hebben om klanten te adviseren en service te verlenen. Van advies voor de juiste werkschoen, het bedrukken van werkkleding tot het wegen van een hond.

Bij de materiaalkeuze zijn we dicht bij de kern gebleven. We hebben gebruik gemaakt van herkenbare materialen die voorkomen in de tuin of op het erf, zoals beton, vurenhout, draadstaal en spijkerstof. Daardoor is de Welkoop winkel nog steeds een vertrouwde plek, die tegelijkertijd door de grappige, herkenbare details weet te verrassen en te inspireren.