Desarc
nAmens
Intertoys

Balans tussen spelen en speelgoed 

Voor Intertoys ontwierp Desarc een nieuw winkelconcept met de nadruk op het spelen zélf. Het werd een winkel waar kinderen tot 10 jaar (en hun ouders!) speelgoed mogen uitproberen, tussen de winkelstellingen. We bekeken de winkel door de ogen van de kinderen en dat leverde verrassende, nieuwe ideeën op. 

Zo plaatsten we grappige trapjes tussen de winkelstellingen, zodat kinderen zich op dezelfde ooghoogte als de volwassenen kunnen oriënteren. En een opstapje in het kassameubel, om mee te kunnen kijken tijdens het betalen. Als er afgerekend is gaat met een druk op de grote, rode knop met veel bombarie de slagboom omhoog. Aankoop geslaagd! 

“Het nieuwe winkelconcept is een eerste stap in de nieuwe merkstrategie van de winkelketen”, zegt Saskia Bax, directeur marketing & formule bij Intertoys. “We willen spelen en speelgoed met elkaar verbinden en de magie weer terugbrengen in de winkels. De uitdaging is om de juiste balans te vinden tussen spelen en speelgoed en beleving en commercie”. 

Land: Nederland>
Aantal locaties: 3>
Oppervlakte: 180 - 280m2>
Specialisme: concept, ontwerp>

Soorten spelers

In nauwe samenwerking met Intertoys en speelspecialisten is besloten om de producten niet meer op merk te presenteren, maar op het type speelgoed en het soort spelen. Er is een wereld voor de makers, de gamers, de kleuters en de rollenspelers. In de buitenschil van de winkel zijn hoge, herkenbare wandkasten geplaatst die aansluiten bij het type spelen. Voor deze kasten staan tafels, speelhuisjes en racebanen waar gespeeld kan worden. En daar zijn dan weer lage presentatiemeubels en impulstafels aan toegevoegd. De winkel blijft hierdoor transparant, overzichtelijk en inspirerend. Op het centrale speelplein is er altijd iets te spelen en daar omheen is er altijd iets leuks te koop.