Desarc
nAmens
Auping

Het bed als held

Pure verwennerij, duurzaam én compleet op maat samen te stellen, van de pootjes tot het dekbed. Dat is het Aupingbed. De held in de Auping brandstore in Amsterdam ArenA. Auping maakt al sinds 1888 bedden met een unieke spiraalbodem, in een eigen productiehal en naaiatelier in Deventer.

Aantal locaties: 26>
Oppervlakte: 100 - 650m2>
Specialisme: concept, ontwerp, uitrol>
Land: Nederland>

Het interieurconcept voor de Auping brandstore helpt de klant met kiezen en de verkoper om zijn verhaal te vertellen. Dat begint met een gastvrije ontvangst aan een lange tafel. Boven de tafel hangt een plafond van spiraalbodems — een letterlijke verwijzing naar het belangrijkste onderdeel van het Aupingbed. Daarachter staat een kast met voorwerpen die het Auping verhaal vertellen. 

‘Matras zoekt maatje’ staat op het glas in het volgende winkelgedeelte. Hier, in het meetlab, wordt de klant letterlijk de maat genomen voor een persoonlijk matrasadvies. Klopt het advies? Dat wordt duidelijk in de proefligzone. Daarmee maakt Auping het onderscheid tussen de fysieke brandstore en de website. In de winkel kan je bed, matras, kussen en dekbed uitproberen en dat kan online natuurlijk niet.

Je droombed ontwerpen

In de configuratiezone van de Auping brandstore, dat doet denken aan een atelier, kiest de klant vervolgens alle stoffen, pootjes en hoofdborden van zijn droombed. Die ideale Auping is meteen te zien, op een groot touchscreen met een ‘configurator’. Een mooie vondst van Auping, die het tastbare van een stofstaal verbindt met moderne digitale techniek.

Als je letterlijk álle opties digitaal kunt laten zien, kun je de presentatie in de winkel daarop aanpassen. We maakten een bewuste keuze voor minder bedden in de winkel. Zo ontstaat er een mooie en ruimtelijke presentatie. Ook het traditionele stijlkamertje is gesneuveld. De bedden staan sterk en clean midden in de ruimte, letterlijk in de spotlights. De klant is koning, maar het bed is hier de held!

Laagdrempelig binnenlopen

Heldenrol of niet, een bed kiezen is een complexe en zeer persoonlijke aangelegenheid. Niet iedereen wandelt moeiteloos een luxe beddenwinkel in om zonder gêne elk bed uit te proberen. Onze oplossing: een modulair retailsysteem dat als een verbindend lint langs alle wanden van de winkel loopt. Het biedt ruimte voor alle extra’s in het assortiment en geeft de klant een laagdrempelig winkelgevoel. Want binnenlopen en even snuffelen tussen heerlijke kussens en luxe dekbedovertrekken wordt zo wel erg verleidelijk. En precies dát kan de eerste stap zijn naar de aanschaf van een nieuw bed. Dat misschien ook wel een heldenrol speelt in de slaapkamer thuis.