Showroom Pelgrim
±
Showroom Pelgrim: frisse eenvoud met verfijning
Pelgrim, middenklassenmerk voor keukenapparatuur, wil zich in de showroom in Duiven graag onderscheiden van zusje ETNA (in hetzelfde pand op de begane grond) en moederbedrijf ATAG (op de tweede verdieping). Pelgrim staat voor Nederlandse kwaliteit; nuchter, eigentijds design met slimme oplossingen. Eenvoud met verfijning dus. En de nieuwe uitstraling mag ook wel wat jonger. Desarc vertaalde deze identiteit in heldere lijnen, een sterk contrast tussen het Pelgrim rood en fris wit met af en toe een vrolijke twist. Zoals het 10×10-tegeltje in de plint, de tafels met zwarte schragen voor productpresentatie en de draadstalen lampenkappen die knipogen naar Hollandse huiselijkheid.
Helpen verkopen
In de showroom komen vooral vertegenwoordigers van de zakelijke markt. Een belangrijke eis voor het interieurontwerp was dan ook om de productinformatie goed te vertalen ter ondersteuning van het verkoopverhaal. Desarc koos voor een aantrekkelijke, visuele presentatie van de unieke eigenschappen van apparaten en onderdelen. Bijvoorbeeld door de wasmachinetrommel en de inbouwoven met rode spanbanden op te hangen in een wit stalen frame. Het resultaat: echte eyecatchers. Die laten zien hoe het werkt en uitnodigen tot uitleg aan de consument.
Productgroep
De eenvoud is ook terug te zien in het ordeningsprincipe. In de Pelgrim-showroom zijn producten gegroepeerd per productgroep, in plaats van op de traditionele ‘per keuken’-manier. Zo wordt vergelijken gemakkelijk; de verkoper kan de productverschillen duidelijk laten zien. Sommige apparaten staan letterlijk op een (Pelgrim-rood) voetstuk. Daarmee krijgen ze de aandacht die ze verdienen. Datzelfde effect bereiken we door het plaatsen van een ‘held’ op zichtlijnen. Desarc heeft bij de verbouwing ook zo veel mogelijk bestaand meubilair gebruikt. Resultaat: minimale ingrepen met maximaal effect.