The perfect world
volgens
erwin
±
Een goed doordacht retailconcept dat tot op het kleinste detail is uitgewerkt. Dat alles natuurlijk wel op basis van de meest ideale bouwkundige omstandigheden: de vorm van de ruimte, een prettige hoogte en breedte, noem maar op. Het inpassen van het retailconcept in die ruimte hebben wij in handen: The Perfect World!
Voor Tesla Motors staan we deze week in Hamburg Centrum, “Grosse Bleichen 10”, op nog geen 200 meter van de Apple Flagship Store vandaan. Na realisatie van de Tesla Stores in Brussel, London Westfield en A’dam PC Hooftstraat hebben we hier wederom een A1 locatie tussen de meest grote retailmerken. Dit keer een modern en slank gebouw met 6 verdiepingen, een mooie grote trap, vouwwanden t.b.v. brandpreventie, een volledige ietwat groen getinte glasgevel… al met al dus geen pand volgens het ‘standaard conceptboek’.
In mijn achterhoofd hoor ik een stemmetje dat zegt; tjonge, dit is anders. Hoe krijgen we het concept hier goed ingepast onze wandmodules, de symmetrie, de Tesla Model S moet passen, hmmm.… maar al snel: like 😉
Hier begint onze uitdaging, we zetten onze Tesla pet op en filteren de locatie. Wat kunnen we zeker, waar liggen mogelijke kansen en wat doen we niet? Kijken naar zichtlijnen, waar komen klanten binnen, wat zien ze ofwel willen wij dat ze zien? Kortom: hoe bewaken we ook in dit pand de conceptuele uitgangspunten van het Tesla concept.
Dit is voor mij toch wel het mooiste deel van ‘conceptimplementatie’, we lopen rond, fotograferen, controleren maatvoeringen, nemen in ons op en schetsen ondertussen ‘The Perfect World’ voor Tesla Motors.