Social

±

Desarc

±

Oude Kraan 72
6811 LL Arnhem
Postbus 9
6800 AA Arnhem

T: +31 (0)26 352 98 20
E: info@desarc.nl

 

Auping

Het bed als held – Aupings nieuwe brandstore

 
 

Desarc

namens

Auping

±

26
Nederland
2015 - HEDEN
 

Auping

±

Het bed als held – Aupings nieuwe brandstore

Pure verwennerij, duurzaam én compleet op maat samen te stellen, van de pootjes tot het dekbed. Dat is het Aupingbed. De held in de nieuwe Auping brandstore in AmsterdamArenA.

Auping maakt al sinds 1888 bedden met een unieke spiraalbodem, in z’n eigen productiehal en naaiatelier in Deventer. De nieuwe Auping brandstore is ook ontworpen als een atelier. Het inrichtingsconcept van Desarc ontzorgt de klant bij het maken van keuzes en helpt de verkoper zijn verhaal te vertellen. Anders gezegd: kiezen zonder stress, maar mét inspiratie. Dat begint met een gastvrije ontvangst aan een uitnodigende lange tafel. Er is koffie, er staat een koelkastje met sappen. Boven de tafel hangt een plafond van spiraalbodems, een letterlijke verwijzing naar het belangrijkste onderdeel van het Aupingbed. Achter de ontmoetingstafel staat een kast met voorwerpen die het verhaal van Auping vertellen.

Matras zoekt maatje

‘Matras zoekt maatje’ staat op de vloer in het volgende winkelgedeelte. Hier, in het meetlab, wordt de klant letterlijk de maat genomen voor een persoonlijk matrasadvies.

Klopt het advies? Dat wordt duidelijk in de proefligzone. Daarmee maakt Auping het onderscheid tussen de fysieke brandstore en de website. In de winkel kan je bed, matras, kussen en dekbed uitproberen en dat kan online natuurlijk niet.

Ouderwets & modern

In de configuratiezone van de Auping brandstore kiest de klant vervolgens alle stoffen, pootjes en hoofdborden van zijn droombed. Die ideale Auping is meteen te zien, op een groot touchscreen met een ‘configurator’. Een mooie vondst van Auping, die ouderwets proefliggen verbindt met moderne digitale techniek.

Presentatie

Als je letterlijk álle opties digitaal kunt laten zien, kun je de presentatie in de winkel daarop aanpassen. Desarc maakte een bewuste keuze voor minder bedden in de winkel. Zo ontstaat er een mooie en ruimtelijke presentatie. Ook het traditionele stijlkamertje is gesneuveld – de bedden staan sterk en clean midden in de ruimte. Letterlijk in de spotlights. De klant is koning, maar het bed is hier de held!

Laagdrempelig

Heldenrol of niet, een bed kiezen is een complexe en zeer persoonlijke aangelegenheid.  Niet iedereen wandelt moeiteloos een luxe beddenwinkel in om zonder gêne elk bed uit te proberen. Desarc vond de perfecte oplossing: een modulair retailsysteem dat als een verbindend lint langs alle wanden van de winkel loopt. Het biedt niet alleen ruimte voor alle extra’s in het assortiment, maar het geeft ook de klant een laagdrempelig winkelgevoel. Want binnenlopen en even snuffelen tussen heerlijke kussens en luxe dekbedovertrekken is zo wel erg verleidelijk. En precies dat kan de eerste stap zijn naar de aanschaf van een nieuw bed. Dat misschien ook wel een heldenrol speelt in de slaapkamer thuis.